środa, 22 sierpnia 2012

Frittata z wędzonym łososiem i oscypkiem

    Mój kuzyn był na weselu, weselu prawdziwie góralskim, trzydniowym! Dzielnie się trzymał, jednak wrócił wymęczony okrutnie;) W prezencie przywiózł mi oscypki, które uwielbiam! Od razu wymyśliłam kilka przepisów na ich wykorzystanie. Jednym z nich, jest właśnie moja dzisiejsza śniadaniowa propozycja:) Nie mogłam oczywiście, nie zaprosić na degustację Konrada, który był bardzo ciekaw kompozycji smaków, przedstawionej mu przez telefon. Przyjechał, zjadł, pochwalił i zatwierdził przepis, więc mogę się nim z Wami podzielić bez obaw:) A już we wrześniu wyruszam na własną wyprawę w góry. Zabieram ze sobą M., Adonisa i jego Julka. Będziemy się wspinać, jeść, relaksować, jeść, pić, jeść, wspinać się i tak przez całe dwa tygodnie!:) Mam nadzieję, że uda mi się przywieźć ciekawe przepisy inspirowane góralską kuchnią:)
     A tym czasem, wybieramy się dziś w odwiedziny do świeżo upieczonych rodziców. Miałam wczoraj chęć wykupić połowę działu dziecięcego, bo te wszystkie maleńkie buciki, jeansy i wszelkie śpiochy są TAKIE SŁODKIE!:) ehhh




Składniki:
porcja dla 4 osób
  • 8 jaj (po 2 na osobę)
  • 100 ml śmietany
  • 1 mały por (tylko jego biała i jasnozielona część)
  • ząbek czosnku
  • 1/2 szklanki tartego oscypka
  • ok 100 g wędzonego łososia
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • łyżka posiekanego koperku
  • łyżka masła

Przygotowanie:

    Nastawcie piekarnik na 180 stopni. Na łyżce masła zeszklijcie umytego i posiekanego na dość drobne kawałki pora z wyciśniętym przez praskę, bądź drobno posiekanym czosnkiem i odstawcie do ostygnięcia. Do miski wbijcie jajka i lekko je roztrzepcie, dodajcie śmietanę, szczyptę pieprzu i gałki muszkatołowej, posiekany koperek oraz oscypka i całość wymieszajcie. Na spód formy do zapiekania, wyłóżcie równą warstwą zeszklone ma maśle pory i wylejcie na to gotową masę z jaj. Gdzieniegdzie ułóżcie kawałki łososia, posypcie jeszcze tartym oscypkiem i odrobiną koperku. Pieczcie do momentu, aż jajka się zetną.



Myślę, że jest to bardzo fajny przepis na śniadanie. Możecie podać frittatę z sałatką z pomidorów i czerwonej cebuli z odrobiną oliwy i octu winnego albo z kleksem śmietany z solą i sokiem z cytryny. Smakuje za równo na ciepło z bagietką, jak i na zimno z kieliszkiem białego wina:)

6 komentarzy:

  1. o proszę jaki fajny i prosty obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym taką na śniadanko :) ale raczej nikt mnie nie wyrwie z łóżka tyle wcześniej przed pójściem do pracy, żebym ją przygotowała :) więc poczekam do weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem dokładnie tego samego zdania... tego typu frykasy jedynie w weekendy, a w ciągu tygodnia spanie do 3 drzemki;) hehe

      Usuń
  3. Z łososiem jeszcze nie jadłam, będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uielbiam oscypka, kocham łososią, ale by ich sparować... nie pomyślałam wcześniej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna!
    Uwielbiam takie kompozycje smakowe.

    OdpowiedzUsuń