niedziela, 22 marca 2015

Tarta z kurczakiem, zielonym groszkiem i porem.

    Dzisiaj mam dla Was pyszną tartę. Wbrew pozorom łatwą i szybką do przygotowania, więc się wystraszcie długiej listy składników i poszczególnych etapów przygotowania;)
     Chciałam ten przepis wrzucić wczoraj rano, ale.... W piątek po pracy wybrałam się na zakupy, żeby mieć wszystko pod ręką. Przygotować wcześniej spód a w sobotę szybko dokończyć, zrobić zdjęcia i wrzucić cieplutki post:) Przed wyjściem z pracy sprawdziłam czy na pewno mam przy sobie kartę płatniczą (którą notorycznie przekładam z torby do torby lub kurtki/płaszcza), żeby uniknąć wstydu przy kasie, kiedy okazałoby się, że nie mam czym zapłacić. No więc karta jest, lista składników również, mogę iść. I idę. Przed wejściem do sklepu okazuje się jednak, że karta zniknęła! Przegrzebałam torebkę chyba pięćset razy i nie ma. No nie ma! Pędzę do mieszkania, dzwonię do banku, blokuję kartę i dzwonię do M. Nie wróci szybko do domu. Nie mam z czym iść na zakupy, bo ni noszę przy sobie gotówki (teraz chyba zacznę) jest źle. Nie będzie tarty na rano:( Wyszła późno, ale pysznie. Postu jednak nie udało się przygotować, gdyż mieliśmy gości. Wiecie, pogaduszki, kawka, winko, słońce w pysk. Błogo sielsko, anielsko i tak przez cały dzień. Spać poszłam z małymi wyrzutami sumienia ale mam nadzieję, że mi wybaczycie, bo wiecie....Aj Law Ju! A wiosna jest taka piękna :)




Składniki ciasta:
  • 400 g mąki krupczatki
  • 1 jako + 1 żółtko
  • 150 g zimnego masła
  • 5 łyżek gęstej kwaśnej śmietany
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka czosnku w proszku
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka ostrej papryki w proszku
  • 50 g drożdży
  • 4 łyżki cukru
Składniki farszu:
  • pojedynczy filet z kury
  • jeden mały por (tylko jego jasna część)
  • 1/2 szklanki mrożonego zielonego groszku
  • 1/4 szklanki białego półwytrawnego wina
  • łyżka masła
  • łyżka oliwy
Masa jajeczna:
  • 2 duże jajka
  • 150 ml śmietanki 30%
  • 100 g ricotty
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie ciasta:
  1. Nastaw piekarnik na 190 stopni.
  2. Wymieszaj drożdże z cukrem aby się rozpuściły.
  3. Przesiej mąkę i dodaj pokrojone w kostkę masło oraz pozostałe składniki wraz z drożdżami. Zagnieć gładkie ciasto. Nie musisz schładzać go w lodówce. 
  4. Rozwałkuj je na grubość 0,5 cm i wyłóż nim formę do tarty. Widelcem zrób nakłucia, wyłóż papierem do pieczenia i wysyp na niego ryż lub fasolę aby obciążyć ciasto. Pozostałe ciasto możesz zamrozić.
  5. Wstaw do rozgrzanego piekarnika na 15 minut, po czym wyjmij i usuń papier do pieczenia oraz obciążenie. Wstaw do piekarnika na kolejne 12 minut. Wyjmij i ostudź.
Przygotowanie farszu:
  1. Umyte i osuszone mięso pokrój w kostkę. 
  2. Pora przekrój wzdłóż, umyj i pokrój w spore kawałki.
  3. Na patelni rozgrzej oliwę i dodaj do niej masło oraz pory. Podduś je na niezbyt dużym ogniu. Jak zmiękną dodaj wino. Kiedy wino odparuje dodaj kurczaka i smaż aż kurczak będzie gotowy. Na ostatnie dwie minuty smażenia dołóż groszek po czym wyłącz gaz i zostaw do ostudzenia.
Przygotowanie masy jajecznej:

W misce roztrzep jajka, dodaj ricottę i dokładnie wymieszaj. Następnie dodaj śmietankę, kurkumę, sól i pieprz. Mieszaj do otrzymania jednolitej masy. 
 
Przygotowanie całości:
 
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Na ostudzony spód wyłóż farsz i zalej go masą jajeczną. Mi się nie zmieściła cała:) Wstaw do piekarnika na 20-25 minut. Podawaj na ciepło lub na zimno wedle uznania. Smacznego!


1 komentarz: