czwartek, 20 sierpnia 2015

Hummus

     Dzisiaj w roli głównej ciecierzyca zwana również grochem włoskim lub cieciorką. Jest bogatym źródłem białka, likwiduje zaparcia, obniża ciśnienie krwi oraz sprzyja odchudzaniu. Do tej pory dodawałam ją do sosów do makaronów albo robiłam na ciepło ze szpinakiem, czosnkiem i pomidorami, do tego grzanki i lekki obiad gotowy:) Ostatnio po raz pierwszy zrobiłam hummus.... i się zakochałam! Idealnie gładki, aromatyczny, pożywny. Idealny na lunch do pracy w towarzystwie surowych warzyw, które można chrupać przed komputerem:)



Składniki:
  • jedna puszka odsączonej ciecierzycy
  • 8 łyżek tahini
  • 1 duży ząbek czosnku
  • sok z połowy cytryny
  • sól
  • 1/4 lodowatej wody
 Przygotowanie:

Zmiksuj w blenderze ciecierzycę z czosnkiem, tahiną i sokiem z cytryny po czym cały czas miksując dodaj wodę. Powinna powstać bardzo gładka pasta. Dopraw do smaku solą i podawaj z dobrą oliwą, natką pietruszki i słodką wędzoną papryką. Hummus jest idealny do surowych warzyw jako alternatywa letniego obiadu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz