sobota, 16 czerwca 2012

Podkręcony kuskus

      A oto kolejna z moich przedmeczowych przekąsek:) Szybka, lekka i bardzo smaczna sałatka z kuskusu. Kuskus sam w sobie jest dość nudny dlatego warto go połączyć z ulubionymi dodatkami. Ja wybrałam szparagi podsmażone na oliwie aromatyzowanej czosnkiem, pomidora, opieczoną paprykę, dymkę, zioła i przyprawy. Na przedmeczowe spotkanie podałam tę sałatkę z chlebem ale sprawdzi się również jako dodatek do dań głównych. Dzisiaj nie będę się rozpisywać, ponieważ zbliża się kolejny mecz i pędzę zaraz po składniki na kolejny zestaw przekąsek, które oczywiście pojawią się na blogu. Najpierw spotkanie przy stole a potem ruszamy do strefy, kibicować WIADOMOKOMU!;)

Składniki:
  • 250 g kuskusu
  • ok szklanki zimnej wody
  • jedna duża czerwona papryka
  • pomidor (pojawił się tuz przed podaniem więc nie ma go na zdjęciu)
  • dymka
  • kilka zielonych szparagów
  • limonka
  • zioła (ja wybrałam bazylię, tymianek, pietruszkę i miętę)
  • chilli (ile lubicie)
  • sól
  • pieprz
  • oliwa
  • ocet z czerwonego wina (opcjonalnie)
Przygotowanie:
     Wrzućcie kuskus do miski i zalejcie zimną wodą do wysokości 1 cm ponad kuskusem. Dzięki temu wchłonie całą wodę i zrobi się miękki. Opalcie paprykę nad palnikiem lub upieczcie w piekarniku tak, aby skórka sczerniała. Opalone z każdej strony umieśćcie na 5 minut w plastikowej torebce lub w misce przykrytej folią, ułatwi to jej obranie i oczyszczenie z nasion.
Rozgrzejcie na patelni dwie łyżki oliwy i wrzućcie dwa ząbki czosnku lekko rozgniecione ale nie obrane, chodzi tylko o to aby oliwa nabrała czosnkowego aromatu i ułóżcie na niej szparagi. Zrumieńcie lekko z każdej strony, ale zróbcie to dość szybko żeby szparagi nie straciły swojego zielonego koloru i chrupkości, następnie osączcie na papierowym ręczniku.


 
Przemieszajcie gotowy kuskus widelcem, żeby zrobił się sypki a nie posklejany. Szparagi pokrójcie na ukośne kawałki, pomidora w drobną kostkę, miąższ papryki, dymkę, chilli i zioła drobno posiekajcie. Wszystkie tak przygotowane dodatki wymieszajcie z kuskusem i polejcie sosem z oliwy z oliwek i skórki i soku z całej limonki i dobrze wymieszajcie. Doprawcie solą, pieprzem i kilkoma kroplami octu z czerwonego wina.





1 komentarz:

  1. Zdrowa przekąska podczas meczu, takich zawsze brakuje :)

    OdpowiedzUsuń