środa, 27 czerwca 2012

Truskawkowe lody z bazylią

     Wiem! Miały być kilka dni temu.....wybaczcie. Miałam napisać egzaminy, zrobić fotki do przepisu i czekać na Wianki. A tu sms "Działka?" no i jak mogliśmy nie jechać?:) Cisza, słońce, woda, grill i to wszystko z dala od miejskiego gwaru. Oczywiście egzaminy napisałam (z jakim skutkiem to się okaże). Zabrakło czasu na robienie zdjęć, trzeba było się spieszyć, żeby się spakować, zrobić zakupy i dojechać na miejsce o przyzwoitej porze. Jedyne co mogę ujawnić to to, że było fantastycznie!:)
     Ale wracając do kuchni... wygrzebałam przepis na lody owocowe, do przygotowania w blenderze. W wersji bardzo light, jak już wspomniałam w poprzednim poście:) Mrożone owoce, jogurt grecki, miód zamiast cukru, mięta i bazylia dla orzeźwienia smaku. Lody powstały w tempie ekspresowym a efekt...ahhh musicie sami spróbować i się przekonać:)






Składniki na lody truskawkowe z bazylią:
  • 0,5 kg mrożonych truskawek
  • 340 g jogurtu greckiego
  • 4 łyżki miodu
  • kilka listków bazylii
Składniki na lody owocowe z miętą:

  • 0,5 kg mrożonych owoców (ja użyłam mieszanki wiśni, malin, truskawek i czarnej porzeczki)
  • jogurt grecki (340 g)
  • 4 łyżki miodu
  • kilka listków mięty
Przygotowanie:
     W obu przypadkach należy wrzucić wszystkie składniki do blendera i zmiksować na gładką masę. Przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażarki. Dobrze jest mieszać je co jakiś czas widelcem, żeby nie powstały kryształki lodu.





Konsystencja wedle uznania. Wszystko zależy od czasu jaki lody spędzą w zamrażarce....ja swoje zostawiłam na noc i w końcowym efekcie uzyskałam coś pomiędzy lodami a sorbetem. Obczęstowałam znajomych w pracy i mogę śmiało napisać, że przepis bardzo przypadł im do gustu:)

Truskawkowe wyszły tak:




Owocowe prezentują się następująco:)


4 komentarze:

  1. Ja swoje lody robię podobnie, tylko, że daję jogurt naturalny, ale nigdy nie dodawałam bazylii czy mięty. Już niedługo pojawi się u mnie mój przepis na lody :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię, bo Twoje lody wyglądają bosko. Te zdjęcia mnie przekonują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, lody domowe są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pięknie wyglądają! jaki kolor i jakie kształtne te kuleczki! :)

    OdpowiedzUsuń