środa, 12 grudnia 2012

Bigos wigilijny

     Mój pierwszy:) Gotowałam go dzwoniąc co chwilę do mamy, żeby się upewnić czy przypadkiem o czymś nie zapomniałam. Uff dwa dni przy kuchni i nareszcie skończyłam...Kapucha wyszła pyszna! A już jutro zapraszam na barszczyk czerwony oraz, w kolejnych postach na uszka z grzybami, pierogi z kapustą i suszonymi grzybkami oraz wiele innych wigilijnych smakołyków:)



Składniki:
  • 1 kg kapusty kwaszonej bez dodatków
  • 2 średnie marchewki
  • 3 listki laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 1/2 szklanki suszonych grzybów (ja miałam podgrzybki)
  • 1/2 szklanki oliwy
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Kapustę należy kilka razy wypłukać aby pozbyć się większości kwaśnego smaku po czym przełożyć do dużego garnka.
  2. Do kapusty zetrzyjcie marchewki i dodajcie pozostałe przyprawy.
  3. W szklance ciepłej wody namoczcie grzyby a jak juz zmiękną pokrójcie je drobno i dodajcie do kapusty razem z wodą z ich moczenia. Zlewając wodę uważajcie aby jej nie zmącić, gdyż na dnie zostają wszelkie brudki z grzybów, których w naszym bigosie nie chcemy.
  4. Całość wstawiamy na małym ogniu i gotujemy ok 3 godzin. W razie potrzeby możemy podlać odrobiną wody.
  5. Następnego dnia wstawiamy z powrotem na mały gaz, dodajemy oliwę i gotujemy ok 2 godzin. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

2 komentarze:

  1. Bigos! Już nie mogę doczekać się świąt! Twój wygląda smakowicie! I ma tyle grzybów...mmmniam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjnie Ci wyszedł!!! Az tutaj czuję jak pachnie :)

    OdpowiedzUsuń