poniedziałek, 24 czerwca 2013

Zwycięska sałatka z cykorii, brzoskwini i wędzonego łososia z miodowo-musztardowym dresingiem;))

     W sobotę byłam na swoich pierwszych warsztatach kulinarnych, ale więcej opowiem jak dostanę zdjęcia bo moje wyszły średnio i mam ich zaledwie kilka. Zdradzę Wam teraz, że bawiłam się fantastycznie! a towarzystwo było przesympatyczne:) Wspólne przyrządzanie potraw to świetna zabawa. Był też mały konkurs na zdrową i ładnie skomponowaną sałatkę. Skromnie się przyznam, że moja była jedną z wygranych z czego cieszyłam się niczym dziecko. Do domu wróciłam bardzo podekscytowana, obładowana prezentami od firmy Oleofarm (pysznymi i zdrowymi) i z takim uśmiechem na pysku, że wieczorem miałam zakwasy;) Mam nadzieję, że wkrótce dostanę zdjęcia bo mam wielką chęć podzielić się z Wami wrażeniami z tego spotkania. Tym czasem jednak zapraszam na zwycięski przepis:)




Składniki:
  • jedna duża biała cykoria
  • 1/2 średniej brzoskwini
  • 60 g wędzonego łososia
  • 2 łyżki uprażonych płatków migdałów
  • łyżka posiekanego drobno koperku
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon
  • łyżka miodu
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 2-3 łyżki oleju z orzechów włoskich
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
  1. Cykorię przekrójcie na pół i drobno posiekajcie (same listki bez twardego środka).
  2. Brzoskwinię umyjcie i pokrójcie w plasterki a łososia porwijcie na małe kawałki.
  3. W miseczce wymieszajcie musztardę, sok z cytryny, miód oraz sól i pieprz a następnie, ciągle mieszając, powoli dodawajcie oliwę.
  4. W dużej misce wymieszajcie cykorię z brzoskwinią, łososiem, koperkiem i dresingiem. Całość posypcie prażonymi płatkami migdałów.
Ps. Zdjęcia zrobiłam przed dodaniem koperku a potem było już za późno na kolejną sesję bo sałatka została zjedzona w mig!;)



5 komentarzy:

  1. Powinnam napisać: i ja tam byłam, miód i wino piłam:-). Prawda to połowiczna, bo choć faktycznie byłam, to z napitków raczyłam się wyłącznie sokami owocowymi:-). Mogę jednak zaświadczyć - sałatka zasłużyła na nagrodę. Była pycha!
    Miłego poniedziałku!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby nas uraczyli winem w taki upał to nie wiem czy byłybyśmy zdolne do zrobienia czegokolwiek;) Bardzo dziękuję za miłe słowo i ja również cieszę się bardzo ze spotkania i poznania Was wszystkich!!! :)

      Usuń
    2. Sałatka była przepyszna - potwierdzam, bo miałam zaszczyt próbować! Pozdrawiam :)
      Cieszę się, że udało nam się poznać osobiście :)

      Usuń
  2. Gratulacje Siostra:) A z przepisu napewno skorzystam, aż slinka cieknie jak się patrzy na zdjęcia:) mniam;)

    OdpowiedzUsuń