piątek, 6 kwietnia 2012

Frittata z cukinią i salsą pomidorową

     Miło zacząć dzień pysznym śniadaniem...trochę innym niż zwykle. Zazwyczaj mam czas jedynie na herbatę albo płatki owsiane, bo szybko, bo znowu "M. jeszcze tylko 5 minut i wstaję"...no i  wstałam za późno;) Nie wyrabiam się rzecz jasna z niczym i w pośpiechu najczęściej w ogóle zapominam o śniadaniu. Pamiętam jednak, jak tata nigdy nie puszczał nas od stołu dopóki nie zjedliśmy śniadania przed wyjściem do szkoły. Różnie się to kończyło...czasem rykiem;)
    No ale dziś mogę się rozpieszczać....Dziś Kancelaria jest zamknięta na cztery spusty a ja myślę tylko o sobie i o menu na świąteczny stół. Zaraz lecę na zakupy. To niewiarygodne, że ilekroć wymyślę sobie koncepcję na "udekorowanie" stołu, to nie mogę mogę znaleźć tego co sobie w głowie uknułam. I tak jest oczywiście i tym razem! Zachciałam obrus w kolorze lila, przeszukałam kilka sklepów, centrów handlowych i nawet allegro i NIC! Zwariować można. Jednak nie mam zamiaru się poddawać i ruszam na kolejne poszukiwania. Trzymajcie kciuki....jak nie znajdę będzie źle;) No ale zanim wyjdę z mieszkania podzielę się z Wami moim pomysłem na pyszne i pożywne śniadanko.


Składniki:
przepis na dwie porcje
  • dwa duże jajka
  • cukinia (ok 1/2 średniej wielkości warzywa)
  • jedna dymka
  • spory ząbek czosnku
  • odrobina chilli
  • kilka listków mięty
  • dwie łyżki oliwy
  • łyżeczka zielonego pesto
  • szczypta soli i pieprzu


Przygotowanie:
Nastawcie piekarnik na 190 stopni. Posiekajcie dymkę na cieniutkie plasterki. Drobno posiekajcie czosnek i chilli. Cukinię pokrójcie w drobną kostkę. Rozgrzejcie na patelni oliwę i zeszklijcie dymkę z czosnkiem i chilli. Dodajcie cukinię i łyżeczkę pesto. smażcie na małym ogniu aż cukinia zmięknie. Dodajcie posiekane listki mięty i smażcie jeszcze przez chwilę.

 

 Roztrzepcie jajka z dodatkiem soli i pieprzu. Nałóżcie po trochę cukinii do każdego naczynka do zapiekania (albo umieśćcie wszystko w jednym większym) i zalejcie jajkami. Wstawcie do piekarnika na kilka minut aż jajko się zetnie. Ja użyłam dwóch małych naczynek więc czas spędzony w piekarniku to 5 minut.  


Salsa: 
  • jeden średni pomidor
  • kawałek czerwonej cebuli
  • kilka listków bazylii
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
  • odrobina octu winnego


Przygotowanie:
Posiekajcie cebulę w drobną kostkę, podobnie potraktujcie pomidora. Dodajcie posiekane listki bazylii oliwę i ocet. Wymieszajcie i doprawcie do smaku solą i pieprzem. Nałóżcie po trochę salsy na każdą porcję. Możecie podać z grzankami. Smacznego!:)  


2 komentarze:

  1. o, jak smakowicie!
    bardzo fajna propozycja bez mięsa.
    wiosenna i kolorowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dłuugie poranki przy pysznym śniadaniu, to rozumiem :) A przy tak pysznym śniadaniu jak to...cudo :)

    OdpowiedzUsuń