niedziela, 13 maja 2012

Kurczak w sosie śmietanowo-musztardowym

      Tak wiem, długo mnie tu nie było i bardzo Was za to przepraszam, ale mój majówkowy wyjazd zakończył się tak cudnym wydarzeniem, że długo nie mogłam się skupić na czymś innym, m.in. na gotowaniu. Po całym tygodniu przeżywania i bycia w siódmym niebie z zaistniałego wydarzenia, wróciłam na ziemię prosto do kuchni;)
     Szybkie posiłki to u Nas już niemal tradycja. Dziś mam dla Was prostą i szybką propozycję na soczystą pierś z kury w sosie na bazie porów i białego wina, których ostateczny smak podkreśla śmietana i musztarda francuska. Zauważyłam, że śmietanowe sosy należą do moich ulubionych:) Co rusz napływają mi do głowy pomysły na wykorzystanie tego składnika i mam ich już spory zapas co oczywiście poskutkuje tym, że będziecie nimi jeszcze niejednokrotnie uraczeni. Jakbym jednak przesadziła z ich ilością to zaprotestujcie.... żebym się nie zapędziła i nie zaczęła w końcu gotować tylko i wyłącznie ze śmietany!;)

 








Składniki:
  • podwójny filet z kury
  • jeden większy por
  • dwa ząbki czosnku
  • 250 ml śmietany 30%
  • kieliszek białego wina (półwytrawnego lub wytrawnego)
  • dwie łyżki musztardy francuskiej
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła
  • pieprz
Do podania:
  • grzanki
  • sałata z oliwą i sokiem z cytryny
  
 
Przygotowanie:
    Mięso obsmażcie bez przypraw na oliwie tak, aby uzyskało złocisty kolor z obu stron i odłóżcie na bok. Pora przekrójcie na pół i opłuczcie pod bieżącą wodą aby pozbyć się ewentualnego piasku. Pokrójcie na plastry grubości ok 1 cm. Podduście je na maśle z oliwą przez kilka minut a następnie wlejcie wino i duście pod przykryciem do momentu aż wino odparuje a pory lekko zmiękną. Dodajcie wyciśnięty przez praskę albo bardzo drobno posiekany czosnek, musztardę i śmietanę i dokładnie wymieszajcie.
 


 
 Zmniejszcie gaz do minimum i ułóżcie w sosie obsmażone wcześniej mięso. Duście pod przykryciem przez ok 15 minut nie obracając mięsa! aby jedna strona pozostała złocista. Ja podałam z grzankami i sałatą ale Wy podajcie z tym z czym lubicie. Smacznego:)
Ps. Ten sos świetnie pasuje również do makaronu np. z łososiem albo boczkiem zamiast kurczaka.
 





 

7 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie, musztarda francuska w połączeniu z kurczakiem, to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejciu, jakie to apetyczne! Zjadłabym z dokładką coś czuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Natala a co Cię tak rozproszyło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowitości!!! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki kurczak - coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń