środa, 30 maja 2012

Tatar z łososia

        Lato zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim coraz wyższe temperatury, dlatego też częściej i chętniej sięgamy po potrawy lekkie i niekoniecznie gorące. Mamy również wspaniały wybór świeżych produktów, które nie wymagają obróbki termicznej. Same w sobie są bardzo smaczne.
     Jeśli chodzi o potrawę, którą Wam dzisiaj prezentuję to ma ona tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedzenie surowego mięsa niektórych odstrasza;) Ja osobiście tatara uwielbiam! (tego z wołowiny) ale, żeby nie zniechęcać nikogo surowizną, przedstawiam Wam "bezpieczną" wersję tego dania, z wędzonego łososia. Zauważyłam, że w moim menu brakuje ryb, które przecież są niesamowicie smacznie i do tego zdrowe, a że lato tuż tuż i pewnie niejedna z Nas Moje Drogie Panie bardziej dba o linię:) obiecuję, że lekkich dań z udziałem ryb będzie więcej:)



Składniki:
przepis na jedną porcję
  • 200 g wędzonego łososia
  • łyżka koperku
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/2 suszonego pomidora z oliwy
  • łyżeczka majonezu (albo ricotty lub mascarpone)
  • pieprz do smaku
Przygotowanie:
      Posiekajcie łososia, pomidora i zioła bardzo drobno i wymieszajcie razem z majonezem (nie dodawajcie go jednak zbyt dużo bo i łosoś i pomidory są trochę słone) na gładką masę. Doprawcie pieprzem i ewentualnie odrobiną soku z cytryny. Ufff udało się. to już koniec wyczerpującego przepisu;))) Teraz wystarczy ładnie zaserwować i wcinać. Smacznego!

Ja swoją porcję podałam na grzance i sałatce z pomidora i avocado, ale równie dobrze będzie smakowała sałatka ze świeżego ogórka z miodem, sokiem z cytryny, solą i posiekanym koperkiem.

1 komentarz: