środa, 28 marca 2012

Babeczki z ciasta francuskiego z jakiem i suszonymi pomidorami

       Nie wiem jak Wam, ale mnie się już znudziły stare dobre jajka w majonezie, które od lat goszczą na moim wielkanocnym stole. I żeby sprawa była jasna, cały czas je lubię, tylko jak długo można podawać to samo?! Rutyna chyba każdego w końcu zaczyna męczyć;) Droga Mamuniu oczywiście w majonezie też będą (nie dopuściłaby, żeby ich zabrakło;)), ale trzeba w końcu iść na przód! Otworzyć się na nowości...a nóż! okażą się lepsze od zwykłych jaj w majonezie. Nie zabraknie również jaj faszerowanych, ale i na te znajdę sposób, żeby je nieco "odświeżyć". A tym czasem... A tym czasem udało mi się zrobić jajo wytrawnie, smacznie (póki co to tylko moje zdanie, jutro mam nadzieję sprawdzą to pewni wkrótce mama i wkrótce tata oraz przyszła Pani Notariusz) i bardzo łatwo. Zatem przedstawiam Wam te oto (mini)Baby z jajem;)


Składniki:
przepis na 4 sztuki
  • 4 jajka najlepiej średniej wielkości
  • ciasto francuskie
  • 1/2 białej cebuli
  • 3 połówki suszonych pomidorów (ja użyłam tych bez zalewy)
  • kilka suszonych grzybów (ale niekoniecznie)
  • kilka listków bazylii
  • dwie łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • opcjonalnie posiekana chilli




Przygotowanie:
Zacznijcie od nastawienia piekarnika do 200 stopni oraz wykrojenia kółek z ciasta francuskiego, ja użyłam do tego foremki o średnicy 11 cm. Wypełnij ciastem papilotki na babeczki, włóż do formy i wstaw do lodówki. Pamiętajcie, że ciasto francuskie po jakiejkolwiek obróbce typu wałkowanie, wycinanie itp. należy wstawić na kilka minut do lodówki, żeby stężało. Grzyby namocz na chwilę w ciepłej wodzie, żeby zmiękły. W tym czasie posiekaj cebulę w drobną kostkę. Podobnie potraktuj pomidory i odciśnięte z nadmiaru wody grzyby. Rozgrzej na patelni oliwę i podsmaż cebulę z pomidorami i grzybami. Smaż, aż cebula się zeszkli i wszystko lekko zmięknie. Dopraw do smaku solą i pieprzem i zostaw do ostygnięcia.

Wyjmij formę z lodówki i do każdej "miseczki" z ciasta nałóż po łyżeczce (ew. 1,5) cebulki z pomidorami i grzybami. Możesz dodać odrobinę posiekanej chilli ale niekoniecznie. Lekko dociśnij i do każdej wbij po jednym jajku. Jajka dopraw odrobina soli i pieprzu i na każdym połóż odrobinę masła z posiekanymi listkami bazylii.



 

Piecz prze ok 15 minut, aż ciasto się zrumieni a jajka zetną. To jest naprawdę bardzo prosty przepis, który mam nadzieję, będzie dla Was inspiracją do tworzenia własnych "wielkanocnych" kombinacji;))


1 komentarz: