poniedziałek, 19 marca 2012

MAXymalnie czekoladowe babeczki

     A teraz coś dla prawdziwych łasuchów! Nie znam chyba nikogo, kto by nie lubił czekolady....A już na pewno nie znam nikogo, kto kocha czekoladę tak, jak pewna bardzo zdolna przyszła Pani Notariusz:) Buzia mi się cieszy jak widzę iskry w jej oczach, kiedy mówi o czymś co składa się w 110% z czekolady:) I jestem pełna podziwu ale i troski zarazem, że przyszła Pani Notariusz mogłaby odżywiać się wyłącznie czekoladą! Tak więc z racji tej miłości do czekoladowych tabliczek, przepis na babeczki dedykuję właśnie Jej, gdyż to właśnie ta cudowna osóbka zainspirowała mnie do zrobienia babeczek z czekolady, nadzianych czekoladą i udekorowanych kremem czekoladowym (brzmi jak prawdziwa rozpusta). Mam nadzieję, że przepis spełni oczekiwania wszystkich Łasuchów! Czekoladową przygodę czas zacząć...

Składniki na babeczki:
przepis na 12 sztuk

  • 90 g posiekanej, gorzkiej czekolady o dużej zawartości miazgi kakaowej (ja miałam te 70%)
  • 1/2 szklanki kakao (125 ml)
  • szklanka roztopionego niesolonego masła (250 ml)
  • szklanka cukru pudru
  • 1/2 szklanki serka mascarpone
  • pół szklanki mąki
  • 3 jajka
  • jeden cukier waniliowy
  • szczypta soli

Przygotowanie:
Czekoladę należy drobno posiekać i włożyć do miski, po czym zalać ją roztopionym gorącym masłem. Odczekać chwilę i wymieszać, aż całkiem się rozpuści. Dodać przesiany cukier puder i kakao i ponownie wymieszać. Następnie dodać serek utarty na gładką masę z jajkami i cukrem waniliowym, przesianą mąkę, sól i znowu dokładnie wymieszać.


 Wystarczy już tylko napełnić gotową masą papilotki do babeczek i do każdej na koniec włożyć po kostce białej czekolady. Piec ok 45 minut w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni.


Każdą babeczkę dekorujemy kremem czekoladowym, na który potrzebne są:
  • dwie tabliczki gorzkiej czekolady
  • 150 g serka mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
Czekoladę należy rozpuścić a serek utrzeć z cukrem i wszystko połączyć ze sobą. Pamiętajcie, żeby udekorować babeczki zanim masa stężeje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz