piątek, 23 marca 2012

Makaron z brokułem i kurczakiem w sosie śmietanowym

       Nie zawsze mam chęć albo czas, żeby spędzać w kuchni więcej niż 30 minut. Wtedy szukam łatwych rozwiązań. Do szybkich - według mnie dań - należą wszelkie dania z makaronu. Uwielbiam makaron!! Jedząc go dość często, wybieram te z pełnego ziarna albo orkiszowe...zawsze trochę mniej kalorii;))
      Co do tego przepisu, to powstał kiedyś z potrzeby sytuacji. Wiecie, spotkanie z koleżankami, % ploteczki % i co za tym idzie...ciężki poranek, lodówka pusta i brak chętnych do pójścia po coś do jedzenia....Na szczęście zjawiła się pewna osóbka z torbą pełną pysznych rzeczy i tak od słowa do słowa oraz po przewertowaniu zawartości torby z zakupami, wybrałyśmy kilka składników i zabrałyśmy się do pracy. Oczywiście podstawą był jak najmnieszy wysiłek przy gotowaniu obiadu. Bo rzecz jasna "zmęczone" byłyśmy nieco;) Ale muszę Wam się przyznać, że ten posiłek postawił nas na nogi dzięki czemu, dzień nie należał do tych zmarnowanych, przeleżanych i okraszonych złym samopoczuciem. Dlatego też poelcam ten przepis na dzień % po % :)


Składniki:
przepis na 3 porcje
  • pojedynczy filet z kury
  • brokuł
  • śmietana 18% (ja używam łaciatej)
  • jedna średnia cebula
  • makaron (jaki chcecie)
  • dwa większe ząbki czosnku
  • oliwa
  • biały pieprz
  • sól  

Przygotowanie:

Nastaw nieosoloną wodę w garnku, w którym będziesz gotować makaron. Pokrój mięso w kostkę na tzw jeden kęs. Posiekaj drobno cebulę. Zazwyczaj używam zwykłej białej ale tym razem miałam tylko czerwoną więc wzięłam taką:)


Różyczki brokuła podziel jeśli trzeba na mniejsze kawałki. Powinno ich być mniej więcej tyle co kawałków kury. Jak woda w garnku zacznie wrzeć, wrzuć brokuły i blanszuj je przez ok 2 minuty. Powinny zachować swoją chrupkość. Wyjmij je z garnka nie wylewając wody i przelej je zimną wodą aby zatrzymać proces gotowania. Następnie w tej samej wodzie ugotuj makaron al dente. Na oliwie zeszklij cebulkę i dodaj kurczaka. Jak kurczak będzie usmażony wlej śmietanę i wyciśnij przez praskę czosnek lub bardzo drobno go posiekaj. Dopraw solą i pieprzem. Jak sos zacznie gęstnieć dodaj makaron i brokuły. Wymieszaj i ewentualnie dopraw do smaku. Opcjonalnie możesz dodać posiekaną natkę pietruszki.



7 komentarzy:

  1. świetne zdjęcia!
    też zdażają mi się takie dni, kiedy nie ma chęci lub czasu na długą "grzebaninę".
    makaron sprawdza się idealnie. a że także jestem jego wielgachną fanką, podoba mi się Twoje danie ;]
    takie wiosenne i lekkie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W prostocie siła. Idealny przepis dla osób, które mają mało czasu w tygodniu na gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Obiecuję, że będzie takich więcej;)

      Usuń
  3. Najlepszy przepis - szybki, sprawdzony i smaczny. I stawia na nogi :P

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowicie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń