środa, 7 marca 2012

Gulasz wieprzowy

     Mamy gościa. I będziemy go mieć do końca tygodnia :) Gość jest młodszym bratem...moim nie M. ale tak jak M. lubi dobrze zjeść. W rozumieniu tych dwóch Panów "dobrze zjeść" znaczy dostać na talerz porządną porcję mięsa z jak najmniejszą liczbą witamin w postaci warzyw. Tak więc, nasza lodówka zaopatrzona jest w różnego rodzaju schaby, szynki i inne wołowiny... Musicie wiedzieć, że mój M. nie je żadnych warzyw, albo je ich znikomą część i to nie w każdej postaci, więc przygotowywanie posiłków spełniających wymagania jego podniebienia są dla mnie prawdziwym wyzwaniem. Nie mniej jednak mam ogromną frajdę jak mi się to udaje:)  Dziś w menu duszona wieprzowinka-świnka, do której udało mi się przemycić cebulki, marchewki, selery i pomidory w puszce.




Składniki:
przepis na 6 porcji

  • 1 kg mięsa pieczeniowego
  • dwie średnie marchewki
  • dwie średnie cebule
  • dwie łodygi selera naciowego
  • pomidory w puszce (400 gram)
  • 2-3 listki laurowe
  • kilka ziarenek ziela angielskiego
  • 0,5 l bulionu (ja użyłam wołowego dla mocniejszego smaku)
  • łyżeczka suszonego tymianku
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • mąka do obtoczenia mięsa




Przygotowanie:

      Mięso pokroić na kawałki wielkości jednego kęsa i obtoczyć w mące. Następnie zrumienić na rozgrzanej oliwie w garnku sporej wielkości. Obtoczenie mięsa w mące przed smażeniem, spowoduje zagęszczenie sosu bez potrzeby dodawania mąki na końcu gotowania, dzięki czemu unikniemy w sosie "mącznego" posmaku. Wyjąć mięso z garnka jak już dobrze się zrumieni i wrzucić do niego warzywa pokrojone na spore kawałki wraz z listkami laurowymi, zielem angielskim i tymiankiem. Jak warzywa lekko się podduszą dodać z powrotem mięso i wlać bulion, dodać pomidory z puszki i dusić na wolnym ogniu aż mięso będzie mięciutkie a płyn zredukuje się do konsystencji gęstego sosu (mniej więcej o połowę). U mnie trwało to 1,5 godziny.






PAMIĘTAJCIE! żeby doprawić solą i pieprzem na samym końcu, w przeciwnym razie możecie przedobrzyć doprawiając sos przed jego zredukowaniem:) Ja podałam mięsko z kaszą gryczaną i ogórkami konserwowymi. Wy możecie użyć ryżu, tłuczonych ziemniaków bądź rozdrobnić mięsko na formę potrawki i podać z makaronem. Smacznego!:)

2 komentarze: